مزایا و معایب استفاده از صندلی گیمینگ


به هنگام استفاده از رایانه، اغلب کاربران ضمن بی‌توجهی به سلامت خود، آسیب‌های جبران ناپذیر به خود می‌زنند. از این‌رو رعایت هنجارها در زمان استفاده از رایانه مهم واقع شده است.

به همین‌خاطر راحتی کیفیت صندلی به موضوعی اساسی در‌آمده است؛ چرا که تاثیری مستقیم در نحوه نشستن و حفظ سلامت بدن دارد. از این‌رو در این راهنمای ویجیاتو سعی‌شده به محاسن استفاده از صندلی گیمینگ بپردازیم.


چرا صندلی گیمینگ؟

خرید و استفاده از صندلی گیمینگ بسیار توصیه شده‌ است؛ اما این اصرار به چه خاطر است؟ صندلی گیمینگ از محصولات جانبی به شمار می‌آید و در عین حال از نیاز‌های اصلی گیمرها است و از همه جوانب یک طراحی شایسته است که فراتر از نیاز‌های یک گیمر می‌باشد. این گونه از صندلی‌ها از واجبات هر گیمری است.

سلامت بدن و راحتی

صندلی گیمینگ به منظور طراحی ارگونومیک (Ergonomically) سلامت کاربران را هدف اصلی تعیین کرده است؛ چرا که صندلی‌های گیمینگ برخلاف صندلی‌های معمولی بازدارنده از فشار برروی ستون مهرگان، دربرگیرنده تکیه‌گاه برای جای‌گیری مناسب سر، مجهز به زیرپایی و دستگاه ماساژ هستند. همچنین صندلی‌های گیمینگ مانع بروز مشکلاتی چون کمردرد، بی‌حسی پا، کوفتگی گردن، سردرد و عارضه‌های مزمن و سندرم می‌شوند.

تمرکز زدایی

راحتی صندلی‌های گیمینگ باعث‌شده تا تجربه بازی کردن را بهبود ببخشد؛ چراکه صندلی‌‌های گیمینگ با کاهش فشارهای روانی، موجب افزایش تمرکز می‌شوند. صندلی‌های گیمینگ به گونه‌ای طراحی شده‌اند که سطح بالایی از راحتی را ارائه می‌کنند که موجب بهبود در عملکرد بازی‌ها می‌شود.

صندلی گیمینگ

زیبایی در ظاهر

جامعه گیمینگ امروزی، به زیبایی در محصولات خود متعلق دارد. صندلی‌های گیمینگ با طراحی شیک و طیف گسترده از مدل‌ها، انتخابی وسوسه‌کننده برای خرید آن است. بسیاری از این صندلی‌ها دارای طرح‌هایی هستند که مطابق با بازی‌ها، فیلم‌ها و… شخصی‌سازی شده‌اند. صندلی‌های گیمینگ با ظاهری زیبا، میل و اشتیاق به بازی کردن را در افراد زیاد می‌کنند.

صندلی گیمینگ

فراتر از گیمینگ

اگر از خرید صندلی گیمینگ مطمئن نیستید، باید اشاره‌کرد که بسیاری از آن‌ها برای طیف وسیعی از کارها طراحی شده‌اند. صندلی‌های گیمینگ فراتر از نیازهای گیمینگ طراحی‌شده و می‌توان از آن به عنوان صندلی اداری و مناسب برای مطالعه، تماشای تلیویزیون، بازی و هر وقت که پشت میز هستید از آن بهره‌مند شوید.

صندلی گیمینگ

معایب صندلی گیمینگ

صندلی گیمینگ با فواید بسیار زیاد، خالی از مشکل نیز نیستند. مهم‌است که قبل از خرید صندلی‌ گیمینگ با برخی از ویژگی‌های آن‌ها آشنا شوید.

قیمت بالا

از مشکلات اساسی صندلی‌های گیمینگ می‌توان به قیمت بالای آن اشاره‌کرد. صندلی‌های گیمینگ حرفه‌ای در بازار بسته به نوع کیفیت خود بین 100 الی 300 دلار قیمت دارند. قیمت گزاف این سری از صندلی‌ها باعث‌شده تا از محبوبیت آن‌ها کاسته شود.

صندلی گیمینگ

تشویق به مصرف‌گرایی

صندلی‌های گیمینگ به سبب ظاهر زیبا، میل به تجربه بازی کردن را بیشتر می‌کند. راحتی و پشتیبانی مناسب در حین بازی مهم است، اما برای کسی که تمام روز را بشیند بسیار مضر است. اگر فکر می‌کنید که به ندرت از صندلی بلند می‌شوید، بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید.

مزایا و معایب استفاده از صندلی گیمینگ - ویجیاتو

کلام آخر

در نتیجه، صندلی‌های گیمینگ با تمام مزایا و معایب‌، بهترین انتخاب برای حفظ سلامت و تجربه فراموش نشدنی هستند. چه خوب‌است که در هر اتاقی، یک صندلی گیمینگ قرار داشته باشد.

تفاوت صندلی‌گیمینگ با صندلی ادارای در چیست؟

صندلی گیمینگ به منظور طراحی ارگونومیک، سلامت کاربران را هدف اصلی تعیین کرده است و بازدارنده از فشار برروی ستون مهرگان، دربرگیرنده تکیه‌گاه برای جای‌گیری مناسب سر، مجهز به زیرپایی و دستگاه ماساژ هستند.

مزایا و معایب صندلی‌های گیمینگ چیست؟

طراحی صندلی‌های گیمینگ با توجه به ملاک‌های مهمی همچون راحتی، حفظ سلامتی، افزایش تمرکز، ظاهری زیبا و طراحی‌های ارگونومیک ساخته می‌شوند؛ اما این طراحی‌ها به دلیل افزایش میل به اعتیاد به بازی و قیمت بالا آن، کمی نگران کننده واقع شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید