هزینه واکسن خودرو ساز چقدر است؟ – خبرآنلاین


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به گفته اتاق بازرگانی تهران ، در حالی که اتاق بازرگانی تهران اخیراً طرحی را برای واردات 6 میلیون دوز واکسن و واکسیناسیون کارگران در واحدهای تولیدی آغاز کرده است ، با تخریب توسط نهادهای دولتی ، محمدرضا نجفی منش ، یکی از جزئیات تفاهم نامه وی از اجرای واکسیناسیون پولی کارکنان و کارگران شرکت های خودروسازی و قطعه سازی خبر داد و گفت: بر اساس توافق بین گروه خودروسازی سایپا و وزارت بهداشت ، 200 هزار دوز واکسن که احتمالاً از نوع “برکت” است ، خواهد بود. هر کدام 200 هزار تومان در اختیار خودروسازان قرار می گیرد. واکسیناسیون کارکنان و کارگران شرکت های خودروسازی باید تحویل داده شود.

رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی تهران افزود: آنها با واکسیناسیون مخالفت کردند و اکنون خود آن را اجرا کرده اند.

نجفی منش اظهار داشت: در آوریل سال جاری و در اولین جلسه مجلس نمایندگان در سال 1400 ، رئیس اتاق تهران از تلاش های بخش خصوصی برای واردات 6 میلیون دوز واکسن خبر داد. مسعود خوانساری توضیح داد که شرکت های خصوصی موفق به عقد قرارداد خرید 6 میلیون دوز واکسن شدند و واردات این واکسن ها پس از طی مراحل اداری عملیاتی می شود.

وی گفت که بخش تولید حتی در اوج شیوع بیماری نمی تواند به دلیل ارتباط مستقیم با معیشت مردم تعطیل شود. خوانساری همچنین گفت که شرکت های وارد کننده واکسن از واردات واکسن سودی نخواهند برد و واکسن ها با قیمت خرید عرضه می شوند. در عین حال هزینه بر عهده کارفرمایان و کارخانه داران خواهد بود و واکسن برای کارگران و پرسنل واحدهای تولیدی رایگان بوده و مطابق قوانین وزارت بهداشت تزریق می شود.

واکسن خودروسازان هر دوز 200 هزار تومان

نجفی منش تصریح کرد: این خبر با وجود ایجاد جرقه ای امید در بین شرکت های تولید کننده ، مورد انتقاد دولت ها قرار گرفت. سخنگوی سازمان غذا و دارو در اظهارنظرهای مختلف در مورد فضای مجازی گفت: “ما هیچ چیزی در وزارت بهداشت به عنوان واکسن پولی کرونا نداریم.” سرانجام ، با خرابکاری های انجام شده توسط نهادهای دولتی ، واردات واکسن توسط بخش خصوصی هنوز به موفقیت مورد نظر نرسیده است. اما اکنون گزارش شده است که خودروسازان و قطعه سازان قرار است واکسن مورد نیاز کارکنان خطوط تولید خود را با قیمت دوز 200 هزار تومان خریداری کنند.

محمدرضا نجفی منش ، رئیس کمیسیون “بهبود محیط کسب و کار و رفع موانع تولید” اتاق تهران و رئیس انجمن صنایع همگن تولید قطعات با اعلام این خبر گفت: قرار است 200 هزار دوز واکسن به این امر اختصاص یابد. بخش

وی گفت: واکسن های تزریقی این قسمت احتمالاً از نوع واکسن برکت است و قرار است کارفرمایان هر دوز واکسن نعمت را از وزارت بهداشت 200 هزار تومان خریداری کنند تا به صورت رایگان به کارکنان خود تزریق شود.

به گفته نجفی منش ، لیست های ارسال شده توسط انجمن ها و شرکت ها قرار است تا 24 مرداد به وزارت بهداشت ارائه شود.

در همین حال ، در طرح اتاق بازرگانی تهران تصریح شده بود که صاحبان مشاغل ، کارخانه ها و مدیران نباید هزینه واکسیناسیون را به کارگران تحمیل کنند و هزینه آن باید توسط خود کارفرمایان پرداخت شود. اما بروکراسی کند و سنگین وزارت بهداشت و نهادهای وابسته به آن مانع اجرای این طرح شد ، اما اکنون آنها طرحی مشابه را کلید زده و واکسیناسیون پولی را در دستور کار قرار داده اند.

223227